Super Bee

Концепт с тканевым кузовом от БМВ

8 сообщений в этой теме

БМВ сделал концепт - кузов изменяемой геометрии с металлическим каркасом обтянутый ... бесшовной тканью!

Выглядит классно, весит - чуть, по желанию можно менять формы кузова.

Для России непрактично канешна, зато жестянка дешевая и оригинально.

bmw_gina_09.jpg

bmw_gina_07_2.jpg

bmw_gina_06_2.jpg

Instead of steel, aluminum or even carbon fiber, the GINA Light Visionary Model has a body of seamless fabric stretched over a movable metal frame that allows the driver to change its shape at will. The car -- which actually runs and drives -- is a styling design headed straight for the BMW Museum in Munich and so it will never see production, but building a practical car wasn't the point.

....

Bangle and is team actually built GINA -- which stands for "Geometry and functions In 'N' Adaptions" -- six years ago, but BMW kept it under, er, wraps until Tuesday. It's built on the Z8 chassis and has a 4.4-liter V8 and six-speed automatic transmission. BMW says the fabric skin - polyurethane-coated Lycra - is resilient, durable and water resistant. It's stretched over an aluminum frame controlled by electric and hydraulic actuators that allow the owner to change the body shape. Want a big spoiler on the back? Wider fenders? No problem. "The drastic reinterpretation of familiar functionality and structure means that drivers have a completely new experience when they handle their car," BMW says.

GINA has just four panels - the front hood, two sides and the rear deck. The doors open in jack-knife fashion and are completely smooth when closed; access to the engine is through a slit in the hood. BMW says the shape of the body can be changed without slackening or damaging the fabric. The fabric is opaque translucent so the taillights shine through, and small motors pull the fabric back to reveal the headlights.

The interior is equally innovative. The steering wheel and gauges swing into place and the headrest rises from the seat once the driver is seated, making it easier to get in and out of the car.

BMW says GINA is built on a space frame that provides all the safety of a conventional car, but we suspect people - not to mention BMW's lawyers and government regulators - wouldn't embrace fabric bodies. Still, the company says GINA could influence the design of future Beemers.

http://blog.wired.com/cars/2008/06/bmw-builds-a-ca.html

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А варианты со смокингом будут?)) Или со спорт. форм. Adidas)))

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

гавно. Простите уж!

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
гавно. Простите уж!

+1 :shok:

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

мне джинсовую ... пару 8)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

прогесссссссссс........

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А по-моему в этом что-то есть. При изменении скорости меняется геометрия машины, соответственно и Сх. Сегодня синяя, завтра красная. Пусть смешно, но в этом будующее. Может быть дешовая жестянка, поменял каркас, натянул новую материю, если старая порвалась (а может и не порвется, так как эластичная) и вперед. Тут статья с позновательным роликом.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

прикольно камешки отлетать будут, если натянуть хорошо материальчик)

можно в пинпонг тренироватся))

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас