cLauzz

Корейский г37с

14 сообщений в этой теме

First Test: 2010 Hyundai Genesis Coupe 3.8 Track

BETTER THAN AN E46 M3

The last-generation BMW M3 was, and still is, a fantastic GT car. No person in his right mind could say its structure felt like soggy fettuccine. Well, according to Hyundai, the Genesis Coupe boasts a body 24 percent stiffer in bending rigidity than that of the E46 Bimmer. Better than an M3? In this instance, it appears so.

We all agreed the Genesis Coupe feels sapphire solid. Build quality seems first rate. The doors shut with a reassuring thump. Whether navigating a straight highway or a winding byway, the Hyundai comes across tight and well put together. This overall feel of solidity, of course, is a welcome plus, as it not only gave Hyundai engineers a strong starting point, but it also provides the driver with quicker and more communicative responses. Within these realms, the robust Genesis Coupe mostly succeeds. The front strut and rear multilink suspension can be best described as modestly stiff, thanks in part to our Track model's sport-tuned gear, which flaunts firmer springs, larger front and rear anti-roll bars, and 19-inch alloys with summer Bridgestones. The ride is never jarring, but it does act unrefined at times, occasionally crashing onto its bump stops and relaying a wee too much road granularity.

CLICK TO VIEW GALLERY

Present the Genesis Coupe with a curvy road, though, and the tautness of the track-tuned chassis pays dividends. The steering, with its relatively rapid 14.7:1 ratio, offers crisp turn-in and solid linearity, but disappoints with a somewhat gluey feel. When the pace quickens, the Hyundai displays modest roll and understeer, but its instinct to stay flat inspires confidence when exploring the limits. Speaking of limits, the Genesis Coupe's standard stability and traction control can be turned completely off. But unless you're impersonating drift champ Rhys Millen, it's probably best to leave that button untouched, as the Track's Torsen LSD can't cheat the laws of physics.

In our instrumented handling tests, the 3.8 Track cars recorded lateral acceleration of 0.90 g (manual) and 0.91 g (auto), and figure-eight runs of 26.2 seconds at 0.67 g and 26.3 at 0.68. Again, these figures outgun those of the upper-echelon Jag XK (0.89, 26.8 at 0.66), but not of its two main rivals, the Mustang GT and 370Z. Ditto for 60-to-0 braking, which, at 111 feet, is just shy of the spans from the Ford (108) and the Nissan (109). As usual, credit goes to the Track model's unfaltering Brembo braking system, which uses meaty monobloc fixed calipers and substantial 13.4-inch front/13.0-inch rear vented rotors.

112_0905_15z%202010_hyundai_genesis_coupe_3_8_track%20front_three_quarters_view.jpg

http://www.motortrend.com/roadtests/coupes...d_handling.html

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А почему китайский, вроде же корейский?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Super Bee

+1

корейский... и впрофиль чуть видно формы старого Coupe))) а передом смахивает на инфинити это да)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Обшипся))

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

опаааа.... это менняяяяееееттт дело!

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
опаааа.... это менняяяяееееттт дело!

Бери! Тебе к лицу. Могу фотожоп сделать))

:icon_imslow:

post-1-1240170250_thumb.jpg

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Бери! Тебе к лицу. Могу фотожоп сделать))

:icon_imslow:

м-да....как влитой) :icon_imslow::icon_imslow::icon_imslow: )

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

только после того как возьмете в семью этот мобиль и поедите на нем мск-питер-минск

post-269-1240171745_thumb.jpeg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Бери! Тебе к лицу. Могу фотожоп сделать))

:icon_imslow:

Талант однако! :icon_imslow: :icon_imslow: :icon_imslow:

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ох уж этот азиатский дезигн...

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не нра

Но с учетом что В пендосии он стоит 20 000 зеленых очень даже ничего. :icon_imslow:

Но все равно :66:

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а мне предыдущий тибурон очень нравится - внешне прикольный, и в салоне комфортно :)

Изменено пользователем Nameless
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

+1

Леха нам может поведать про него... Алексмарт пообщайся с нами...

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Мну понравился. :rolleyes:

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас