• Объявления

    • OPC CLUB

      Вступить в Opel Performance Center Клуб   06.03.2016

      Уважаемые участники нашего Сообщества. Мы будем рады видеть Вас в рядах нашего дружного коллектива. Если Вы фанат марки OPEL, ценитель бренда OPC, хотите участвовать в жизни Клуба и помогать его развивать, то вступить в наш Клуб не сложно. Для начала представьтесь в форуме OPC WELCOME и расскажите о себе и о своей машине. Напишите, как узнали о нас :) Далее приезжайте знакомиться на встречи. Берите с собой, например, пиццу, так Вы быстрее вольетесь в коллектив :) Разместите Клубные рамки ( обязательно ) и иную Клубную символику по желанию Разместите свою машину в нашем Гараже Если Вы проходите по критериям Статьи 2 Устава Клуба, то пишите обращение в Совет Клуба ( <Кому> "Вступить в OPC Клуб" ).    В обращении просьба указывать информацию о Вас, которая содержит: Ваш никнэйм; адрес темы в OPC WELCOME с фотографиями авто; дату Вашей регистрации; срок пребывания на форуме -- более 6 месяцев; количество сообщений -- более 100; фотки размещенной клубной символики -- рамки ( можно ссылку на фото ); рекомендации от членов клуба, если имеются; и иную полезную информацию о Вас, которая может положительно повлиять на решение Совета Клуба;   Внимание ! Пожалуйста, в обращении, полностью и правильно указывайте информацию о себе, в соответствии с пунктами, указанными выше! В противном случае, заявка рассматриваться не будет! Спасибо, что Вы с нами. Opel Performance Center Клуб    
    • cLauzz

      Клубные толстовки в наличии 3399 руб. Разбираем!   07.03.2016

      Разбираем последние Клубные толстовки в наличии!
stas_magic

Прощай Вектра - Превед инсигниа

612 сообщения в этой теме

Кто в очередь за Инсигнией ОПЦ?

Линк

car_photo_230844_5.jpg

car_photo_230853_5.jpg

Vectra VXR goes quattro

All-new four-wheel-drive Vauxhall super-saloon is gunning for Audi

Text: Sam Hardy / Photos: Poblete/Automedia 21st November 2007

Menacing front end comprises a jutting nose, V-shaped grille, mesh air intakes and stylish headlights

Calling all performance car fans – Vauxhall is building a quattro!

The firm is replacing its top-selling Vectra next year with an all-new family model called the Insignia, and this is the stunning flagship VXR version. What’s more, the performance variant is being tipped to give the Audi S4 a serious run for its money.

It will usher in a raft of firsts for Vauxhall, with a choice of turbocharged V6 petrol or diesel engines, mated to a new four-wheel-drive system.

Costing £25,000 and available in saloon, hatch and estate bodystyles, the Insignia VXR line-up will offer similar performance to Audi’s sporty A4 variants, but with more practicality – and at a fraction of the price.

The new range makes its world debut at the British Motor Show in July, but top-spec VXR versions are still 18 months away. However, General Motors’ engineers are well advanced with the new cars’ development.

One thing is for sure: they will be even more aggressive to look at than the current models. Our pictures, which are based on exclusive inside information, show what buyers can expect from the saloon.

Taking the striking look of the Insignia – which was previewed by the GTC concept at the Geneva Motor Show earlier this year – the VXR version adds a meaty bodykit. At the front, the jutting nose gets a body-coloured V-shaped grille, complete with sporty mesh air intakes. The streamlined headlamps get black surrounds, while the ground-hugging front bumper has integral spotlights.

The sporty feel continues in profile, with low side skirts, 19-inch alloy wheels and a sharply curved roof that flows down to a rakish tailgate.

At the rear, a subtle bootlid spoiler and twin chrome exhausts finish the look. Inside, the cabin will draw its inspiration from the GTC, with deep-set dials backlit in red, a chunky three-spoke steering wheel and figure-

hugging sports seats. As with the rest of the range, material quality will rival that of prestige marques.

The Insignia is based on GM’s new Epsilon 2 platform, and it will be larger than the Vectra it replaces. As well as more space, the new chassis will bring other benefits, most notably improved driving dynamics. And each model will get a revised version of the current Vectra VXR’s electronic adaptive dampers, allowing a choice of Comfort or Sport settings.

The big change, however, will be the introduction of an electronically controlled four-wheel-drive transmission. Debuted on the GTC, the new drivetrain can vary torque front to rear, and vice versa, according to which wheels have the most grip. It also incorporates a limited-slip differential to ensure maximum traction.

And that’s just as well, because a 2.8-litre twin-turbocharged V6 petrol engine will power the flagship Insignia VXR. Eclipsing the current model’s 276bhp output, the newcomer will boast in excess of 300bhp – resulting in a 0-60mph time of only 5.5 seconds and a 165mph top speed. With the benefit of revised active suspension and all-wheel drive, it will be at home on twisty roads in a way that its unruly front-wheel-drive pre­decessor never was.

As a significant amount of sales will go to company drivers, Vauxhall will also launch a 247bhp 2.9-litre V6 turbodiesel variant. Both models get a new six-speed manual box as stan­dard. Equipment will be impressive, with integrated sat-nav, hands-free telephone and audio technology.

The Insignia also promises to be the first Vauxhall to get the new Traffic Assist System. This uses radar and video to scan the road ahead, and slows the car automatically if it senses that a collision is likely.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я первый!

Взял бы турбодизель на полном приводе.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Я первый!

Взял бы турбодизель на полном приводе.

После меня! :rolleyes:

Я ж давно грил, шо такая ОПЦ кадка-то появиццо. ПП и ТД!!!

Те, кто ездтл на ОВЦ 3.0ТД, меня поймут. А там тока 180 коней и передний привод. Даже страшно представить как оно будет переть, да ещё и с чипом.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

дык это ж воксхолл :kopfkratz:

вполне возможно, что у опеля вектра останется.

например, у воксхолла после вивы (кадетт с) появилась астра, у опеля модель продолжала называться "кадеттом" еще 2 серии.

потом тоже в астру перешла.

посмотрим, в общем :)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
дык это ж воксхолл :kopfkratz:

вполне возможно, что у опеля вектра останется.

Уже давно модели всех Опелей, продаваемых в Европе совпадают в модельками Воксхола.

Это уже офф.релиз.

Вот инфа по дизелю.

x09pt_6c001_450.jpg

Два хайреза тут - http://www.autobloggreen.com/photos/gm-2-9...esel-v6/174786/

Geneva Motor Show: Cadillac unveils powerful new V6 clean diesel engine

General Motors has debuted a new 2.9-liter V6 turbo-diesel engine, destined to find its way into the 2009 Cadillac CTS. Indicating that it will be "sold mainly in Europe", GM have signalled their intentions to go after Europe's finest in the hotly contested executive saloon market with the powerful new engine.

Delivering 184 kW / 250 hp of power and a monstrous 550 Nm / 406 ft-lbs of torque (compare this to the 155 kW and 526 Nm of the new Mercedes-Benz E320 Bluetec), the oil burner is built to match Cadillac's performance-oriented brand character. But Cadillac is likely to be far from the only brand in GM's stable which will eventually get to take advantage of this new engine; it can be installed in a longitudinal or transverse layout and can be adapted to a wide range of two- or four-wheel-drive vehicles so expect it to pop up all over.

Other high tech features include a closed-loop combustion control system which has been designed to give the engine longevity by allowing it to meet future emissions standards; state-of-the-art injection and combustion technology for low emissions and high performance; a variable geometry turbo; and an advanced engine management system for optimal fuel economy as well as reduced emissions and noise.

Analysis: GM's getting serious about the European market where you have to be packing an advanced clean diesel under the hood to be taken seriously when petrol prices are so high. It looks like a lot of work has gone into making this a really flexible engine through the emissions controls employed and its ability to be installed in a longitudinal or transverse layout. No word yet on whether it meets the latest Californian emissions standards or what the fuel economy can expect to be. I'll be looking forward to the details.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дизель - ЧИЛОВЕК!!!!! там такой момент, МОМЕНТИЩЕ будет! Вах!!!!!!!!!

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Третий занял!

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

a mne choto vid szadi ne ochen' pret, mozet rakurs levyi kaneshna...concept GTC luche byl=) esli esho i nazvanie VECTRA uberut, vashe popa

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

красиво!

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

заправка на проверенных запраках брендовых - БП, Лукойл

на дальняк канистры с собой в багажник.

я сейчас так катаюсь - уежаю из МСК с собой запас топлива беру от 20 до 40 л в зависимости от расстояния

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

)))))спереди мазда+мерин С, а сзади бэха 6.........

ну а в целом красиво.........кроме попы((

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Касаемо всех, как мне (и Акселю) показалось, самый хороший 98-й - это на МТК на ТТК на внешней стороне у Савеловского.

У меня на любом другом бензине могло троить с утра, на этом - не троит вообще.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
По поводу BP нареканий не было хотя персоонал там :i48:

А вот Лукойл опасаюсь.... у меня у друга ДЖИПА на дизеле так вот он заправлялся на Луке и с наступлением морозов он не завелся ни хрена (а я ему давно говарил не валяй дурака ездий на BP)....да и я не даволен их бензом!

Это он на летнее топливо попал.....

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

так ничего конечно... Вот только перед и зад у GTC был значительно поинтересенее. Пока если честно серьезных отличий передка от текущей версии маловато, сзади тоже чего-то не хватает. - по крайней мере с таких фоток. Время покажет - ждать уже не долго осталось чтобы посмотреть как это будет выглядеть вживую и, не мало важно, что будет в салоне.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Фсех ф топку!

Нормальная будет машина, а рисунки они на то и распространяются в таком виде чтоб побольше споров вызывать. Если картинки будут слишком хороши, то разочарование от оригинала будет слишком сильным.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Подрулевые выключатели что ли как у японцев будут?:)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Opel Insignia to Debut at British Motor Show

New name for a new era

http://www.worldcarfans.com/9071129.004/op...tish-motor-show

Opel (or Vauxhall in the UK) has just announced the new name for the new mid-size model which is set to debut at the 2008 British Motor Show. The Opel Vectra will go through life as the Opel Insignia.

Alain Visser, Chief Marketing Officer, General Motors Europe says: “A closer look at our groundbreaking GTC concept car gives a good idea of how exciting Vauxhall’s new design language will be.”

We have of course been covering the development of the Opel Insignia / Vectra over the past year and will be there to bring you the latest live from the British Motor Show in summer.

Be sure to check the teaser video of a highly incompetent spy photographer.

Press Release

Opel’s next-generation range of mid-size cars promises a radical step forward. The new model family, which makes its world premiere at the London Motor Show in July 2008, sets technology and design standards for the Opel brand and mid-size segment. To lead off the proceedings, Opel today announced the new model’s name: Opel Insignia. The new Insignia family will be built at Opel’s home plant in Rüsselsheim, one of the most state-of-the-art automobile production facilities in the world.

“Dynamic performance is one of the Opel brand’s core values. In the new Opel Insignia, this defining characteristic is realized by sophisticated powertrain technology, active safety and the interface between driver and car. The Insignia’s level of comfort and environmental friendliness is unrivaled even among considerably more expensive competitors,” says Alain Visser, Chief Marketing Officer, General Motors Europe. With the Insignia, Opel continues pursuing its strategy of making advanced technology affordable for more customers.

When it comes to the new car’s design, Visser says, “A closer look at our groundbreaking GTC concept car gives a good idea of how exciting Opel’s new design language will be.”

The beginning of Opel’s modern mid-size heritage dates back to 1970 with the launch of the Ascona, which sold 4.4 million units over three generations. This was succeeded by the Vectra in 1988, heralding a new era of innovative models from Opel. With almost 5.5 million models sold to date, the Opel Vectra is one of the key players in the mid-size segment.

Opel Insignia Teaser Video

Видео - http://www.worldcarfans.com/4071129.001/op...ia-teaser-video

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

ВИДЕО КЛАСС!!

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Увидел изображения Vectra Caravan:

265.jpg

2652.jpg

Ну салон видели, а сзади - это что, фотошоп из Альфа Ромео?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

кто там очередь занимал?

post-232-1199557985_thumb.jpg

post-232-1199558011_thumb.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Презентация на Лондонском автошоу. Это уже точно.

London, UK - British International Motor Show

Event DateS; July 23-August 3, 2008:

Event Loction: ExCel London, London

Я еду.)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
кто там очередь занимал?

Это гражданская версия. OPC еще через год.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас